Nederland is hot

Afgelopen maandag was het in Nederland erg warm. We zijn met onze neus in de gesmolten boter gevallen want het was de eerste tropische dag. De luchtvochtigheid was gelukkig nog vrij laag dus het was niet echt onaangenaam. Met opa van den Berg zijn we naar Apenheul in Apeldoorn geweest en Alexandra had geluk want ze werd uitgekozen door de verzorgers om te helpen de aapjes te voeren. Dat was erg leuk maar ook een beetje eng want de aapjes aten insecten (meelwormen, sprinkhanen).

In de ochtend heeft Alexandra ook Cor’s oude school bezocht. Het schoolplein was wel erg klein en de school is ook al we een beetje oud. We hebben ook in de klas gekeken en sommige kinderen zaten in tijdelijke gebouwen op het oude voetbalveldje naast de school. We zijn ook langs het oude huis van de familie gelopen aan de Patrijsweg en Alexandra heeft ook het huis van opa en oma boerdam gezien aan de merelweg dat nog steeds staat tussen de nieuwbouw die er om heen gebouwd is.

‘s Avonds hebben we gegeten bij opa en oma Zwolle en het was de tweede dag friet en bitterballen achter elkaar ūüôā Opa wapenveld had namelijk ook al kroketten en bitterballen gemaakt op zondag.¬† We zijn blijven slapen bij tante Elly en Alexandra heeft even de plantjes watergegeven.

Tante Elly is op dinsdag ook met ons meegegaan winkelen in Zwolle. Dinsdag was wel een hele hete, vochtige dag. Het was 35 graden en zo vochtig dat de mensen op straat er uitzagen of ze net allemaal onder de douche vandaan kwamen. Het was daarom niet echt druk in Zwolle en we hebben een cadeautje voor Mascha gekocht. We hebben nu de koffers weer bijna helemaal vol met herinneringen en vuile was . Nog twee nachtjes en dan zit de vakantie er alweer op…

Parijs

Gisteren zijn we aangekomen in Parijs. De treinreis vanuit London was erg snel en erg comfortabel. Er stond echter een lange rij mensen te wachten voor een taxi bij Gare Du Nord en het duurde ruim een uur voordat we een taxi hadden die ons naar het hotel bracht. De trip met de taxi nam ons door het grootste deel van Parijs tijdens spitsuur op vrijdag dus we hadden genoeg tijd om om ons heen te kijken. Marco, Saskia en Annette waren ook net aangekomen in het hotel.

Alexandra had zich na aankomst meteen omgekleed in haar speciale jurk voor Parijs en we zijn gelijk naar de Eiffeltoren gegaan. Gelukkig was de Eiffeltoren maar een kleine 10 minuten met de metro van het hotel en we waren er dus snel. De metro kwam uit op een platform met een heel mooi overzicht op de Eiffeltoren en Alexandra heeft eerst wat foto’s genomen.

Nadat we eerste een ijsje hadden gegeten zijn we toen in rij gaan staan om naar boven te klimmen op de eiffeltoren. De rij was gelukkig niet zo heel erg lang en na ongeveer 40 minuten begonnen we aan de ruim 700 tredes naar ‘niveau 2’, het tweede platform in de toren. Vanuit hier moesten we echter nog ongeveer een klein half uur wachten voordat we met de lift naar de top konden. Alex had echter een geweldige tijd en ze kreeg een aantal complimentjes op haar jurk. De top was leuk maar we zijn al snel weer met de lift naar beneden gegaan om te eten.

Marco, Saskia en Annette waren op ons aan het wachten op een restaurant aan de Seine en we hebben lekker gedineerd. Morgen gaan we verder rondkijken in Parijs maar het belangrijkste doel van de vakantie was een groot success…. Alex had een geweldige tijd op de Eiffeltoren.

Onderweg naar Parijs

Vandaag vertrekken Alexandra en ik naar Parijs. We gaan zometeen eerst met de trein naar London vanaf Marco’s huis in Woking. Gisteren hebben we ons bezoek in Engeland afgesloten met een laatste bezoekje aan London. We zijn in London naar het science museum geweest waar we onder andere bekeken hebben hoe je naar de maan gaat en ook de geschiedenis van de computer gezien. Ook zijn we naar de afdeling over voertuigen geweest waar de eerste stoommachine staat en ook de laatste formule I race auto. Na afloop zijn we nog even shoppen in Harrods waar Alex lekkere chocolade heeft gekocht voor mama en Roos.

Vanavond gaan we hopelijk dineren in de schaduw van de eiffeltoren….

Windsor en London

Gisteren hebben pappa en Alex bijzonder lang uitgeslapen. We hadden een luie ochtend waarin Saskia en Alexandra lekker buiten hebben gespeeld in de tuin in aanbouw.¬†De tuin is welliswaar niet klaar maar de dames¬†vinden dat helemaal geen probleem… zwart zand is net¬†zo lekker om¬†doorheen te rennen als gras.¬†¬†In de middag zijn we naar Windsor gegaan. Natuurlijk hebben we Windsor Castle bekekenen Alexandra schatte, zoals elke goede Amerikaan, het gebouw niet ouder dan een paar honderd jaar. Het stamt echter uit 1066 en is dus al meer als 900 jaar oud. We zijn¬†vlak bij het kasteel gaan dineren in een restaurant dat Cornucopia heet.¬†¬†Vandaag zijn Alexandra en ik naar London gereisd. We hebben de trein genomen vanuit Woking naar Waterloo station en dat duurde ongeveer 40 minuten. Marco en Annette hadden de loodgieters op bezoek om de afvoer in de tuin aan te leggen en¬†gingen¬†dus niet mee. In Londen hebben we een aantal bekende plekken bekeken zoals de¬†Big Ben, The Eye of London en ook Buckingham¬†Palace. Na een paar uurtjes hebben we toen de taxi gepakt naar Harrods. Eerst wat ijs gegeten en daarna¬†voor cadeautjes¬†gewinkeld. Alexandra heeft een paar leuke dingen voor zichzelf gekocht. Om ongeveer 19.00 begonnen we allebei moe te worden en hebben een taxi teruggenomen naar Waterloo en om ongeveer 20.00 waren we weer terug in Woking waar Marco ons ophaalde van het station.

Aangekomen in Engeland…

Vanmiddag zijn we aangekomen in Engeland. Het was een lange vlucht en als toetje cirkelden we nog ongeveer 20 minuten boven London voordat we eindelijk landden. Alexandra viel alleen in de laatste 15 minuten van de vlucht in slaap. Dat was helemaal geen goed idee want ze wilde natuurlijk niet echt opstaan na 15 minuten slaap. Uiteindelijk kwam het allemaal goed en Marco en Saskia kwamen ons ophalen. Saskia was best blij om Alexandra te zien al kennen ze elkaar natuurlijk nog niet zo heel erg goed. Vanavond niet veel bijzonders meer maar morgen naar Windsor en London.

Alles inpakken voor de Europa reis

Vandaag worden de koffers gepakt voor de reis naar Engeland, Frankrijk en Nederland. Morgen vliegen Alex en pappa naar London als eerste stop tijdens de vakantie. We gaan Marco, Annette en Saskia eerst bezoeken en vandaar met zijn allen naar Parijs. Vandaag moeten er eerst nog wel een paar cadeaus worden gekocht maar met de hulp van mama zal dat wel lukken.

Alexandra’s (verlate) verjaardagsfeest

Het was alweer een bijna 2 maanden geleden dat Alexandra jarig was maar we hadden nog niet een echt feest georganiseerd. Vandaag was het echter zover en we het was een erg leuk feest. Om 11.00 begon het en het was in de JCC (Jewish Community Center) vlak bij ons huis. Het feestje was in de gym en er was een gym leraar die onder ander “dodge ball” met de kinderen speelde. Er waren ook enkele ouders die meededen en na afloop was er pizza en ijstaart voor iedereen. De middag was heel erg lui. Kendra, Jeanine en Max kwamen mee naar ons huis om nog wat te drinken en Kendra en Charlie zijn met ons mee gegaan uit eten. Het was een hele leuke dag.

Dad sharing day

Vandaag was er bij Alexandra op school ‘Dad sharing day’, en dus mocht ik mee naar school ! Er waren nog een paar andere vaders en de kinderen stelden hun vader voor aan de klas. Alexandra’s klas mocht daarna vragen stellen aan mij en er was voor mij een vader geweest die kon jongleren…. niet makkelijk om iets te doen wat nog indruk maakte. De vader na mij had een kaart truc die de kinderen ook heel leuk vonden.