Dad and Roos reunited…

Vandaag ben ik weer terug uit Ierland. Het was een lange trip vandaag want het vliegtuig was vertraagd. Om ongeveer 18.00 uur werd ik door Roos en Oma afgehaald op het station van Zwolle. Roos heeft echter wel een beetje heimwee deze week ondanks dat Oma leuke dingen gedaan heeft. Roos heeft een cake gebakken en ze is ook op bezoek geweest bij Kiek. Samen met Oma is ze ook naar het zwembad geweest en zelfs wezen shoppen. Morgen gaan we naar Opa Wapenveld en wat andere leuke dingen doen ( eens kijken of Roos een Hollandsche nieuwe lust van de markt 🙂 ).

UPDATE : Roos is inderdaad aan de haring maar na het proeven was het oordeel niet erg positief.

Roos in Zwolle; Pappa in Dublin

Vanochtend ben ik vertrokken voor 4 dagen naar Dublin en Roos heeft dus nu helemaal quality-time met Opa en Oma. Ik geloof dat Oma vandaag met Roos-Marijn een cake gaat bakken en morgen staat er ‘Bonte Wever’ op het menu. Het weer in Nederland is niet zo heel geweldig voor hartje zomer want het waait en regent behoorlijk. De Bonte Wever is dus zeker een leuk uitstapje. Met een beetje geluk gaat Roos-Marijn ook nog op bezoek bij Kiek maar dat is nog niet helemaal zeker.

Voor mij is het in Dublin een paar dagen hard werken maar wel in een mooi hotel. Het hotel heet ‘The Merrion’ en ligt in het centrum van Dublin. Het gebouw is uit 1760 en het bestaat uit 4 aparte gebouwen (Gregorian townhouses). Het  ziet er allemaal heel erg mooi uit met open haarden, antieke meubelen en zo.

Onderweg naar Nederland…

Roos en ik zijn onderweg naar Nederland. Het was een beetje chaotisch want ik had vanochtend nog een paar dingen voor mijn werk te doen en gisteren waren de kinderen zelf nog tot laat op een pool party. Vanochtend moesten dus nog de koffers voor iedereen worden gepakt. We waren echter precies op tijd want om kwart voor 3 liepen we naar de gate terwijl om 3 uur het boarden begon. Dit is de eerste keer in een A380 voor ons en het vliegtuig is erg groot. Boarden vindt plaats bij twee verschillende gates afhankelijk van je rij ! Het vliegtuig is ook veel stiller dan een ‘oud’ vliegtuig. Gelukkig zijn er ook veel films aan boord en dat bevalt Roos goed.
Mam en Lexi zullen het hopelijk ook naar hun zin hebben want Alex gaat naar een zeilkamp in Newport Beach.

Oma Agnes : rasfriet graag 🙂

Inpakken en bijna wegwezen…

Deze week is het zover; Roos en pappa vertrekken naar het kikkerlandje. Gelukkig zullen we geen last hebben van gillende oranje fans en hoeft Roos ook de koffer op de terugweg niet vrij te houden voor oranje spullen want tegen de tijd dat wij aankomen ligt dat spul waarschijnlijk al niet meer bij de AH. Gelukkig kijkt er hier helemaal niemand naar voetbal en hebben wij verder niets gehoord van de blamage.

Ro0s-Marijn en ik vliegen via Parijs en hebben een paar uurtjes lay-over tussen de vlucht van LAX – CDG (Parijs Charles De Gaulle) en CDG – Amsterdam. Wellicht dat de mogelijkheid bestaat om nog even een kopje koffie in Parijs te drinken voordat we in Amsterdam aankomen. Roos heeft ook al een iPod gekregen deze week zodat ze kan emailen naar huis, foto’s kan maken en natuurlijk Angry Birds kan spelen in het vliegtuig. De iPod is tegelijk een klein cadeautje voor het afmaken van 4th grade want deze week donderdag is tevens de laatste dag van school. Het was tot maandag nog even spannend of we wel op schema zouden vertrekken vanwege mijn werk, maar gelukkig is alles in kannen en kruiken. De eerste week zal Roos alleen doorbrengen bij de opa’s en de oma in Zwolle en Wapenveld en zal ik doorvliegen naar Dublin voor mijn werk. In de tweede week ben ik ook in Nederland en ik heb alvast een aantal plannen voor Roos; onder andere een paar daagjes naar Mokum om wat echte Nederlandse geschiedenis op te snuiven.

Rest ons slechts de koffers in te pakken…

Fatburger and a movie

Roos en pappa zijn vandaag voor het eerst bij Fatburger geweest. Dit is een iets minder bekende hamburgerketen in Southern California naast In-n-Out (Mascha’s favoriet), Carl’s Jr (Roos’s favoriet) en 5 Guys (Cor’s favoriet). Fatburger heeft ook nooit bevroren vlees, vers gebakken buns en lokale/vers gesneden tomaten en sla maar heeft met name veel verschillende maten hamburgers. Ze gaan van Small tot Triple King. Als je de laatste in een keer kunt opeten gaat je foto op het bord in de winkel. Roos wilde natuurlijk proberen maar zelfs de “Medium” die we de eerste keer bestelden kreeg ze maar half op… nog even oefenen dus. Na de hamburger zijn we naar de film gegaan: Pirates – Band of Misfits.